انواع كالاي خواب انواع كالاي خواب .

انواع كالاي خواب

 انواع تشك فنري


مدل‌هاي تشك فنري بسيار متنوع است. شما در بين اين مدل‌ها به راحتي مي‌توانيد تشك دلخواه و مورد علاقه خود را انتخاب كنيد. هر كسي با توجه به سبك زندگي خود تشك مورد نياز خود را انتخاب مي‌كند. بدون شك براي داشتن يك خواب راحت به تشك راحتي نياز داريم.

در مدل‌هاي تشك تشك‌هاي فنري بسيار محبوب هستند. تشك‌هاي فنري ساختار ساده‌اي داشته و معمولا قيمت كمي دارند. البته بهتر است افراد بالاي ۶۰ كيلوگرم از اين نوع تشك‌ها استفاده نكنند. به طور كلي تشك‌هاي فنري به دو دسته فنري متصل و منفصل تقسيم مي‌شوند.

تشك فنري متصل
 نوع كلاسيك تشك‌هاي فنري مي‌باشند. ساختار اين تشك‌ها را فنرهاي به هم متصل تشكيل داده است. به همين دليل انعطاف بسيار بالايي داشته و از دردهاي كمر جلوگيري مي‌كند.

البته اين تشك‌ها براي افرادي كه مشكلات مفصلي ندارند نيز مناسب است. وزن اين محصولات سبك بوده و جابجايي آن‌ها راحت است. از معايب اين محصولات مي‌توان به انحراف و اصطكاك فنرها اشاره كرد.

اين انحرافات به صورتي است كه حركت و غلت زدن افراد در آن بسيار مشهود مي‌باشد. اين موضوع به خصوص در تشك‌هاي دو نفره بسيار مهم است و ممكن است باعث شود خواب راحتي نداشته باشيد

پس اگر شما جز آن دسته از افرادي هستيد كه خواب سبكي داريد، بهتر است از اين نوع محصول خريداري نكنيد. علاوه بر اين ضخامت كم آن‌ها در كنار نرم بودنشان باعث مي‌شود در طولاني مدت شكل ظاهري خود را از دست دهند. در اين صورت مي‌تواند آسيب‌هايي به ستون فقرات افراد وارد كند.

معايب تشك فنري متصل
از معايب آنها احتمال ايجاد صدا در اثر انحراف و اصطكاك فنرها به هم و احتمال پخش فشار ناشي از وزن فرد به كل سطح آن به خاطر وجود فنرهاي متصل به هم است. در صورت دو نفره بودن تخت، هنگام تكان خوردن و غلت زدن يك نفر هنگام خواب، كل آن تكان مي خورد و فرد كناري نيز اين تكان خوردن را حس مي كند.

به همين دليل ممكن است نتواند خواب آرامي داشته باشد؛ اين امر به ويژه براي كساني كه خوابشان سبك است و با كوچكترين سر و صدا يا تكان خوردن بيدار مي شوند مي تواند آزاردهنده باشد.

علاوه بر آن، نرم بودن آنها و ضخامت كمشان باعث ميشود به دليل فشار وزن فرد روي آن، قسمت وسط آن به مرور زمان فرو رود و زير ستون فقرات و كمر فرد خالي شود. در اين صورت نميتوانند به خوبي از ستون فقرات محافظت كنند.

تشك فنري منفصل
 در مدل‌هاي تشك خوشخواب تشك‌هاي منفصل مورد توجه زيادي قرار گرفته است. زيرا آن‌ها با هدف اصلاح معايب تشك فنري متصل توليد شدند. در ساختار آن‌ها از فنرهايي كه درون پاكت قرار دارند، استفاده شده است.

هر چه تعداد فنرها در آن‌ها بيشتر باشد كيفيت تشك بيش‌تر است. البته جنس فنرهاي به كار رفته در افزايش كيفيت تشك‌ها بسيار مهم است. فنرهاي جدا از هم باعث مي‌شود سروصدا و اصطكاك خاصي وجود نداشته باشد.

تشك‌هاي منفصل آنتي باكتريال بوده و حساسيتي به وجود نمي‌آورند. اين تشك‌ها گرماي زيادي را در خود نگه نمي‌دارند. پس اگر اين موضوع براي شما مهم است تشك فنري منفصل را خريداري نكنيد.

معايب انواع تشك فنري منفصل
از مهمترين معايب اين محصول وزن بالاي آن است. زيرا از تعداد بسيار بالايي فنر فشرده تشكيل شده است. به همين خاطر نميتوان آن را به راحتي جا به جا يا پشت و رو كرد.

مزيت هاي تشك فنري چيست؟
تنوع زياد: 

از آنجايي كه تشك هاي فنري براي دهه هاي متمادي به عنوان محبوب ترين و معروف ترين نوع تشك مورد توجه بوده اند و هستند، توليد كنندگان اين تشك ها در زمينه ي ساخت آنها، تجارب كافي بدست آورده اند و مي توانند تشك هاي متنوع از جنبه هاي احساس استفاده از تشك، ميزان سفتي و نرمي تشك و ميزان پشتيباني آن عرضه كنند.

محدوده قيمتي وسيع:

 محدوده ي قيمت تشك هاي فنري بسيار وسيع است و تشك هاي فنري با قيمت هاي پايين و يا بالا در بازار وجود دارد. با اين حال هنگام خريد تشك هاي خيلي ارزان مراقب باشيد. معمولا" در تشك ارزان قيمت مواد كم كيفيت و فنرهاي نازك به كار مي رود و احتمالا زودتر از آنچه انتظار مي رود خراب مي شوند و فنرهاي آنها خميده مي شود. معمولا" تشك هاي با كيفيت از فنرهاي فولادي ساخته مي شوند و براي چندين سال به خوبي عمل مي كنند.

فنريت و ارتجاع عالي: 

جاي تعجب نيست كه تشك هاي فنري به دليل حالت ارتجاعي خود بسيار محبوب هستند. بعد از برداشتن فشار از روي تشك هاي فنري، تشك به سرعت فنر به شكل اوليه باز مي گردد و گاهي اين موضوع انگيزه اي براي بازي گوشي بيشتر بر روي تشك مي شود.

بو نمي دهند:

 از آنجايي كه در تشك هاي فنري به اندازه ي تشك هاي مموري فوم و يا تشك هاي لاتكس، مواد فومي شكل به كار نرفته است، اين تشك ها بوي بسيار كمي دارند.

خنك كنندگي عالي:

 در مقايسه با تشك هاي فوم، كه معمولا" گرم مي شوند، تشك هاي فنري ميزان خنك كنندگي بيشتري دارند. ساختار سيم محور تشك هاي فنري به معناي جريان عالي هوا در تشك و در نتيجه ميزان خنك كنندگي بهتر مي باشد.

 


برچسب: تشك فنري،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۳:۴۷ توسط:نسيم موضوع: نظرات (0)